Consiliere

Programe de autocunoaștere și stimulare a gândirii creative

Jurnalul creativ

Această abordare ne ajută să ne clarificăm ceea ce simțim sau gândim; în același timp ne determină să găsim soluții, idei și metode prin care să punem în practică ceea ce ne dorim cu adevărat.

Jurnalul creativ este o modalitate prin care copiii/ adulții pot să se cunoască mai bine; de asemenea contribuie la dezvoltarea abilităților de scris sau desenat. Metoda constă în exerciții simple, care se realizează într-o agendă sau un jurnal personal. Exercițiile sunt realizate în așa fel încât sprijină exprimarea emoțiilor și a gândurilor, contribuind la o stare confortabilă pentru a scrie sau a desena, jurnalul creativ susține dobândirea unui obicei de auto-exprimare, dezvoltă comunicarea în imagini sau cuvinte, determină persoana să fie mai observatoare, să se cunoască mai bine și să se placă mai mult. Acest exercițiu stimulează folosirea imaginației și a talentelor naturale, dezvoltă abilitatea de concentrare și ajută la descoperirea înțelepciunii interioare.

Transformarea cărților

Transformarea cărților constă într-un amestec de materiale de artă: colaje, desen, obiecte reciclabile, plasticuri, cartoane colorate, ațe, mărgele, decupaje, îndoituri, origami, obiecte tridimensionale care sunt integrate într-o carte veche, nouă, reciclată, multiplicată etc.

O carte transformată poate fi simplă, realizată prin lipirea unor poze, imagini, desene, sau complexe precum crearea unei sculpturi în interiorul cărții. Acest tip de acțiune pune accent mai mare pe procesul de creare față de jurnalul creativ care necesită un nivel mai mare de analiză a datelor.

ATELIER: Art'nativ

Acest atelier are la bază conceptul de GÂNDIRE CREATIVĂ. Acest tip de gândire implică o abordare mai relaxantă, deschisă și jucăușă față de gândirea critică. Competențele gândirii creative sunt strans legate de încrederea în sine și de atitudine, nu au legatură cu talentul. Câteva competențe de acest fel sunt:

  • căutarea solutților multiple;
  • acceptarea sugestiilor ieșite din comun, dezlănțuite și imaginative, precum si cele sensibile;
  • tratarea tuturor ideilor ca un potențial ajutor în atingerea obiectivului;
  • exersarea prin schiță, mici desene, practicarea visatului cu ochii deschiși sau jocul cu unele teorii sau sugestii;
  • conștientizarea faptului că aceasta abordare aduce foarte multe soluții care nu sunt neaparat viabile sau care par naive;
  • „practicarea” greșelilor;
  • învățarea din situațiile care nu au funcționat cât și din cele care au functionat.

Pentru acest tip de gândire este necesar să se dezvolte un management puternic al emoțiilor, astfel încât să se permita ideilor creatoare să iasă la suprafață. Este important să se poată face față riscului, confuziei, dezordinii și sentimentelor că nu progresezi suficient de repede.

Art’Nativ vine în întâmpinarea acestor emoții!

ATELIER: Fac ce vreau, cum vreau, când vreau

Activitatea acestui program se bazează mult pe ceea ce înseamnă UNSCHOOLING, adică pe încrederea părinților de a urma intenția, preocuparile și interesele propriului copil. Astfel Art’Nativ oferă spațiul și materialele, iar pentru cine dorește și un minim de ghidare pentru a împlini dorințele artistice și creative ale copiilor.

În cadrul acestui program se pot realiza de asemenea diferite proiecte, teme primite în cadrul scolii; Art’Nativ îi ajută pe copii să găsească diferite abordări, să se structureze și să creeze un produs care să poarte identitatea copilului.