Lucrarea de mai sus: Laura Krusemark pentru Școala Anima Mundi

Articol tradus cu acordul autoarei

Autor: Faranak Mirjalili

 

O viziune jungiană asupra nedreptății rasiale – Școala Anima Mundi

„Au crezut că au ucis un om, dar au trezit un uriaș”.

Sonia Guajajara

 

Acestea sunt cuvintele puternice ale unei femei indigene care a vorbit despre moartea lui George Floyd și scânteia care a aprins focul dreptății în inimile oamenilor din întreaga lume.

Suntem martorii trezirii unui gigant, pe tot globul, așa cum Sonia Guajajara împărtășește pledoaria ei. Odată cu această trezire, vine pierderea numinozității unei imagini care a avut lumea în strânsoare de mult timp: statutul superior al masculului alb. Trebuie să înțelegem că acest lucru, în cele mai adânci rădăcini ale sale, are legătură cu evoluția (sau regresia) conștiinței umane în psihicul profund.

Arhetipul bărbatului alb reflectă imaginea monoteistă a unui zeu cu barbă, iluminat din ceruri, sus în norii unei minți perfecționate, privind în jos murdăria solului și a corpului – privind în jos întunericul vieții de pe Pământ. Bărbatul alb a fost o reflectare a acestei imagini „preoțești” care a fost numinoasă de mii de ani. Această imagine a colonizat poporul indigen, această imagine a ucis vrăjitoarele, femeile și bărbații înțelepți, păgânii și druizii. Și-a ucis propriile mame și fiice pentru un loc garantat în cerul alb, impecabil. Este imaginea care a luat oroarea violului și a jefuirii din întreaga lume, colonizând pământul, oamenii și cultura de pe tot globul. Această imagine a numit omul nativ și indigen „primitiv” și „al diavolului”, a dat europenilor începând din secolul al XV-lea permisiunea de a ucide și de a lua vieți inocente, pământ și rădăcini puternice spirituale-antice, de pe tot globul. Acest virus este unul foarte vechi și a contaminat întreaga lume, paralizând chiar rădăcinile existenței noastre umane.

Interior și exterior
Ascultam o discuție/ podcast despre protestele ”Viețile negrilor conteaza” e.n. Black Lives Matter. Discuția a acoperit câteva chestiuni semnificative cu vocea unui analist jungian afro-american prezent (ceva care, din păcate, este foarte rar în bula oarecum elitistă a comunității jungiene). Una dintre analiste și-a exprimat îngrijorarea cu privire la posibilele riscuri ale răspândirii coronavirusului din cauza protestelor și se întreba dacă blocarea a făcut parte din motivele pentru care protestele au fost atât de uriașe în întreaga lume. Ascultasem discuția cu un sentiment neutru, până în acel moment – am simțit o tristețe cu privire la modul în care ignoranța conștiinței noastre cotidiene interpretează greșit mișcările profunde ale lumilor interioare și semnele spiritului din adâncuri care ne vorbește. Închiși de raționament și de ideea că suntem cei conștienți și inteligenți, ne încredem în marea adâncă a femininului – apele întunecate ale yinului și haosului pe care Jung le-a numit „inconștientul” și uităm că am putea fi de fapt cei care sunt inconștienți de vasta sa inteligență.

Poate că trebuie să aveți experiența trăită în sânge și oase, de tipul opresiunii suferite de minorități, pentru a înțelege că virusul invizibil și periculos nu este în sine cel fizic, ci unul mult mai profund de superioritate și supremație autoritară, colonizând suflarea vieții însăși.

Tărâmul forțelor primare ale creației, care era venerat ca zeitate în era lunară, a devenit ceva care chiar și în știința acesteia, la fel ca psihologia jungiană, este adesea neînțeles și greu de crezut. Poate, din perspectiva inconștientului, nu este important să „rămânem în siguranță” în confortul caselor noastre atunci când există atât de multă nedreptate și cruzime în lume care distruge chiar țesătura creației. Cât de confortabili am devenit în „casa tatălui” să punem la îndoială un moment atât de grozav din istorie? Da, multe vieți se pierd din cauza pandemiei și totuși, urgența vocilor care acum se dezvoltă în acest moment, vorbesc vocile strămoșilor și descendenților care au suferit de sute de ani. Nedreptatea rasială este vârful aisbergului care se bazează pe modul în care mintea occidentală a învățat să sufoce viața pe Pământ. Cruzimea și genocidul colonial au costat multe vieți, părți vaste de pământ, păduri, ape și specii rămase jefuite, copii uciși, femei violate și culturi pierdute. Ce valoare au aceste vieți? Cum prețuim viețile celor vii și nu numai, ci și pe cele ale morților?

Mundus Imaginalis| Lumea imaginară

Chiar și printre jungieni, care pretind că sunt experți și specialiști în înțelegerea „inconștientului colectiv”, capcana uitării că inconștientul colectiv este o zeitate cu care să se raporteze, în loc de simplul conținut de examinat, este una grozavă. Din acest motiv am învățat să mă aplec mai mult spre tradiția mistică și moștenirea de care aparțin – misticismul și sufismul persan – încercând să înțeleg și să cunosc relația mea cu spiritul adâncurilor. Când nu suntem înrădăcinați într-o tradiție sau într-o ascendență vie pulsatoare, este ușor ca concepte precum inconștientul colectiv să devină periculos de nefondate.

În cultura Sufistă, suntem învățați să fim martori, spioni pentru Iubiți, așa cum îi spun Sufii. Fiind martori, nu suntem detașați pentru că învățăm să asistăm cu ochiul inimii, nu doar conștientizarea minții. Există un sentiment, chiar și o suferință profundă în a deveni martor al Iubitului. Aceasta a făcut parte din lucrarea sufisilor din diferite linii și timpuri.

A fi atent la semnele lui Dumnezeu a fost una dintre practicile noastre principale. În cărțile sale „Semne ale lui Dumnezeu”, Llewellyn Vaughan-Lee scrie despre aceste semne schimbătoare ale lui Dumnezeu și despre modul în care simbolurile ne arată că se întâmplă o schimbare la nivel profund în lumile interioare, semn că imaginile noastre spirituale se schimbă. Asistând la aceste simboluri în schimbare, putem contribui la transformarea Anima Mundi, Sufletul Lumii. Și exact asta se întâmplă în acest moment.

Cenușa bătrânului părinte
Trebuie să înțelegem că imaginea Tatălui luminat din Rai a trăit ca o fantomă în epoca noastră modernă desacralizată și este fantoma aceluiași bărbat alb, zeu care este venerat în știință, economie, politică, precum și în tehnologie. azi. Când Părinții Bisericii au rupt legătura dintre spirit și materie declarând materia, Pământul și corpul femeii, păcătoase și posedate de rău, ei au pus bazele modului în care știința și tehnologia noastră se vor dezvolta. Materia a devenit lipsită de viață și omul ar putea face orice ar fi dorit lumii naturale. În același timp, imaginea răului și umbra respinsă a naturii lor primordiale au fost proiectate asupra oamenilor lumii, cu pielea mai întunecată.

James Hillman vorbește în prelegerile sale despre Psihologia alchimică despre originea cuvântului „negru” folosit de oamenii albi pentru prima dată când au descoperit oameni cu pielea neagră în timpul colonizării timpurii. Culoarea neagră a fost percepută ca „murdară, pătată, murdară, malefică” datorită doctrinei păcatului original al Bisericii care dominase Occidentul. Această umbră creștină a fost proiectată asupra oamenilor negri din lumea noastră. Așa-numitul om „primitiv” a devenit țapul ispășitor al elitei albe și s-a născut o profundă nedreptate rasială.

Profetul persan Mani a spus odată în scrierile sale că noțiunea de „rău” nu este statică, ci dinamică. Răul în sine se schimbă de-a lungul timpului și, prin urmare, ceea ce este rău, este incapacitatea noastră de a ne schimba și de a ne mișca odată cu conștiința cosmosului. Când ne fixăm pe o singură imagine, idee sau epocă și refuzăm să ascultăm, împiedicând ființa dinamică a universului să ne ducă într-o imagine și o epocă următoare, conspirăm în manifestarea răului. Prin urmare, ceea ce odinioară era „bun” poate fi acum „rău”. Și ceea ce odinioară era considerat „păcătos” poate fi acum experimentat ca „sfânt”.

Există o idee extraordinară în afirmația de mai sus, ideea că există răul și că toți avem acest dinamism inerent în noi. Nu din cauza unui diavol îngrozitor care stă pe umărul nostru, ci din cauza incapacității noastre de a ne schimba, a incapacității noastre de a ne transforma și a ne mișca cu curenții vieții. Aceasta pune o responsabilitate enormă asupra ființei umane – povara devenirii conștiente. Aceasta a fost întotdeauna esența reală a oricărei tradiții mistice.

Când Nietzsche a spus „Dumnezeu este mort”, el, probabil în mod inconștient, a dorit să transmită că o imagine a murit; vechea imagine a zeului nu mai era în ton cu mișcarea dinamică a creației. Această imagine murise și, ca urmare, Divinul nu se mai simțea prezent în rândul omului. Refuzând (în mod conștient sau) inconștient moartea și transformarea acestui vechi zeu din interior, energia sa s-a mutat în era noastră modernă, globalizată. Am devenit co-conspiratori, alimentând această imagine cu forța noastră de viață cu prețul vieții multora, a oamenilor, a animalelor și a naturii; cu prețul Sufletului Lumii.

Această imagine este acum în cele din urmă pe moarte. Bătrânul tată a căzut de pe soclu; bătrânul rege zăcea decapitat.

Uciderea lui George Floyd a fost un punct de basculare de unde structura deja prăbușită din lumile interioare își arată decăderea în exterior. Asistăm chiar la căderea patriarhatului simbolizată de omul colonial.

Moartea bătrânului rege simbolizată de omul în ținută colonială. Arborele vieții din spatele lui este sânge de suflet sterp și sângerând. Coada pangolinului face aluzie la pandemie și este „în cutie”. Însă o altă creatură conduce acest proces: corbul negru care în Alchimie supraveghează stadiul Nigredo – o fază de suferință și haos necesară transformării. Corbul poartă o pelerină roșie care simbolizează planeta Pluton și arată cu ciocul spre obiectul său de transformare: domnitorul masculin alb.

La fel ca Osiris, el este un vechi rege care trebuie să moară și să se dizolve în curenții râului, făcând loc unei noi conștiințe. În spatele lui, vedem Nilul care duce spre lumina unei noi ere.

 

Lucrări realizate printr-o sinteză a imaginilor de vis ale colectivului nostru de femei în februarie 2020, în timp ce lucram cu Isis și Osiris.

Opera de artă face parte din activitatea centrului nostru de cercetare cu psihicul obiectiv; tiparele arhetipale ale inconștientului colectiv.

 

Sursa articol si imagini |Școala Anima Mundi

 

                                           ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡

 

 

De ce copiii de la grădiniță încetează să mai mâzgălească?

de NONA ORBACH În multe grădinițe din Israel, există un comportament comun îngrijorător. Copiii nu mai doresc să deseneze sau să mâzgălească, iar mulți devin frustrați și spun că desenele lor sunt urâte. În aceste grădinițe paginile de colorat sunt adesea oferite de...

Izvorul interior ca f o r ț ă creatoare| Art terapia și afecțiunile oncologice

Am început să scriu aceste rânduri din luna octombrie, mi-am dorit mult să pot să marchez 1 an de zile la Sus Inima, însă se pare că dorința nu a avut tot ceea ce îi trebuia pentru a se materializa. Încerc astăzi să aștern cu emoție și recunoștință câteva rânduri...

c ă d e r e a unei IMAGINI |dezrădăcinarea nedreptății rasiale

Lucrarea de mai sus: Laura Krusemark pentru Școala Anima Mundi ♥ Articol tradus cu acordul autoarei Autor: Faranak Mirjalili   O viziune jungiană asupra nedreptății rasiale - Școala Anima Mundi „Au crezut că au ucis un om, dar au trezit un uriaș”. - Sonia...

Inimă-mi găsesc eu calea…

În februarie mi-am făcut puțin timp pentru mine. Mi-am dorit mult să experimentez LEMNUL ca și material într-un alt fel decât o făcusem până acum. Mi-am cumparat mai multe plăci din lemn, 2 seturii de pânze și un traforaj electric avea soțul meu. Plină de entuziasm,...

ALB&NEGRU |Răfuiala POLARITĂȚILOR-o chestiune de perceptie?!

  Înțelegem prin „polarități”, extreme care exclud posibilitatea existenței opusului său. De exemplu, când vedem alb, nu vedem negru în același timp. Când un cuțit este ascuțit, nu îl percepem ca fiind contondent în același timp. Prin urmare, polaritățile sunt...

MIȘCAREA ca si modalitate de reglare a EMOȚIILOR -descoperiri neurofiziologice și aplicarea lor în psihoterapie

Autor articol: Tal Shafir1,2* 1The Graduate School of Creative Arts Therapies, Faculty of Social Welfare and Health Sciences, University of Haifa, Haifa, Israel 2The Department of Psychiatry, University of Michigan, Ann Arbor, MI, USA Tal Shafir -personal website...

Explorarea simțurilor prin •arte vii•*

Dincolo de simturi | Vasile Adamescu -Un proiect SENSE International Romania in colaborare cu Maple Bear Sibiu   Te-ai gândit vreodată cum ar fi să te trezești într-o dimineață și atunci când ai încerca să te ridici din pat corpul tău nu ar mai răspunde în felul în...

Limbajul IMAGINILOR în art terapie – Simbolistica* și terapie – The language of IMAGES in art therapy -Symbolism and therapy-

RO CONFERINTA EST EUROPEANĂ DE SĂNĂTATE MINTALĂ "IN AND OUT OF YOUR MIND" Sibiu|România 26-29 Septembrie 2019 https://mhasee.ro/ Imagine. Simbol. Semn Încă din timpurile paleoliticului, oamenii au creat configurații care servesc drept echivalente pentru procesele de...

(v)OMciti – Din dragoste pentru OM

Atunci când urmăresc un discurs la TED sunt pur și simplu absorbită de OMul care vorbește. Mi-am dorit ca acea magie să fie "adusă" și în școala în care eu lucrez. Fiind o scoală speciala aveam nevoie de o adaptare pe nevoile copiilor noștri. Așa s-a nascut programul...

Art terapia în afecțiunile oncologice| Frumusețe și beneficu de ne-neglijat

Abstract Art-terapia este un instrument puternic care implică utilizarea unor modalități artistice de exprimare pentru vindecarea fizică și psihică, precum și îmbunătățirea percepției și a funcțiilor cognitive. Terapiile artistice sunt folosite pentru a face față...